Du kan støtte vårt arbeid ved å gi en gave. Pengegaver kan overføres på følgende måte:

• Blodkreftforeningens kontonummer: 1503 5911062. Merk innbetalingen med «Gave»
  • Vipps, valgfritt beløp til nummer: 52035. Merk innbetalingen med «Gave»
  • Organisasjonsnummer: 989 037 560
  • Innsamlingsaksjon på vår Facebookside, her kan du gi bidrag eller starte innsamlingsaksjon til støtte for Blodkreftforeningen

Minnegaver

Når en nær pårørende eller bekjent skal gravlegges, kommer det ofte opp spørsmål om det er ønskelig med blomster til hjemmet eller om det er aktuelt med en minnegave til et godt formål. En slik gave har gjerne et formål som har tilknytning til avdødes liv og engasjement, eller sykdomsbilde.

Mange pårørende ønsker å hedre avdødes minne ved å gi en gave til en interesseorganisasjon som Blodkreftforeningen. Snakk gjerne med begravelsesbyrået for råd og praktiske opplysninger.

Pengegaver kan overføres til Blodkreftforeningens kontonummer: 1503 5911062 eller Vipps: 52035.

Merk minnegaven

Vi ber om at minnegaver merkes med minnegave og avdødes navn.
Send oss gjerne en epost med informasjon om gaven på post@blodkreftforeningen.no.

Vi takker for gaver. Blodkreftforeningen sender minnekort til nærmeste pårørende i forbindelse med minnegaver.

Skattefradrag og gaver

Merk Gaver på over kr. 500,- i året til Blodkreftforeningen gir rett til skattefradrag. Du kan få skattefradrag for inntil 25 000 kroner. Dersom du ønsker skattefradrag for din gave må navn og fødselsnummer (11 sifre) oppgis ved overføring eller meld inn informasjonen via post@blodkreftforeningen.no. Bedrifter må oppgi organisasjonsnummer (9 sifre).

Gavemedlemskap

Er du tom for gaveideer? Hvorfor ikke gi bort et medlemskap i Blodkreftforeningen. Et gavemedlemskap i Blodkreftforeningen er en viktig gave både for den som får gaven og for Blodkreftforeningens arbeid.

Årskontingenten er kr 200,- for et hovedmedlemskap og kr 400,- for et familiemedlemskap.

Et gavemedlemskap bestilles ved å sende en e-post til medlem@blodkreftforeningen.no

Grasrotandelen

Siden Norsk Tipping ble etablert har hele overskuddet gått til samfunnsnyttige formål. Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til være med å bestemme hva noe av overskuddet skal gå til. Du kan nå velge hvilket lag eller forening som får fem prosent av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for hundre kroner, går fem kroner til din grasrotmottaker. Og best av alt; din innsats, premie eller vinnersjanse vil ikke reduseres!

Ved spill på Norsk Tippings terminalspill Multix er Grasrotandelen 10 prosent av spillinnsatsen etter fradrag for gevinster. Dette beregnes hver dag, og fordeles til spillernes grasrotmottakere.

Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill, bortsett fra Flax, Extra og Belago. Dette fordi alt overskuddet fra Extra går til stiftelsen Helse og Rehabilitering, Flax spilles uregistrert og på Belago fordeles overskuddet via de lokale bingohallene.

Du kan bytte din grasrotmottaker når du måtte ønske det, og så ofte du vil. Den nye grasrotmottakeren får grasrotmidler fra det tidspunktet du endrer.

For å delta i Grasrotandelen trenger du et Spillerkort fra Norsk Tipping. Du leser mer om Spillerkortet Du leser mer om Spillerkortet her

Disse lokallagene i Blodkreftforeningen er Grasrot mottakere:

• Blodkreftforeningen Oslo og omegn
  • Blodkreftforeningen Østlandet Sør-Øst
  • Blodkreftforeningen Vestfold og Telemark
  • Blodkreftforeningen Buskerud
  • Blodkreftforeningen Innlandet
  • Blodkreftforeningen Vestland
  • Blodkreftforeningen Rogaland
  • Blodkreftforeningen Trøndelag
  • Blodkreftforeningen Nord-Norge
  • Blodkreftforeningen Sør