Blant annet har vi pekt på bruk av fagutvalg som et godt eksempel på reell brukerdeltakelse, men vi har også pekt på problematikken rundt tidsbruk og lagt vekt på viktigheten av å få en evaluering av premissleverandørene.

– Vi vil ha en åpenhet rundt prisspørsmålet. Vi har forståelse for at prisen er en del av forhandlingsrunden, men vi vil ha mer innsyn i hvilke kriterier som legges til grunn, hva som skjer i forhandlingene og hva som er smertegrensen, sier Olav Ljosne, leder i Blodkreftforeningen, til Dagens medisin 27.04.20

Ønsker åpenhet rundt prisspørsmålet

– Vi vil ha en åpenhet rundt prisspørsmålet. Vi har forståelse for at prisen er en del av forhandlingsrunden, men vi vil ha mer innsyn i hvilke kriterier som legges til grunn, hva som skjer i forhandlingene og hva som er smertegrensen, sier Olav Ljosne, leder i Blodkreftforeningen, til Dagens medisin.

Les hele saken i Dagens medisin: Tydelige innspill til evalueringen av Nye metoder, 27.04.2020

Les Blodkreftforeningen sitt innspill her:
Vårt innspill til evaluering av system for Nye Metoder