Vi seiler med DS Turisten fra Ørje kl:12.00 presis, og nordover til Skulerud. Båtturen varer i 4 timer. Oppmøte senest kl:11.45 så vi unngår forsinkelsesgebyr

DS Turisten er selveste dronningen i Haldenkanalen. Den ble bygget for å frakte passasjerer og var i aktiv tjeneste fra 1887 til 1963. Den ble senket i Femsjøen i 1967. Båten ble lokalisert i 1994 og senere hevet. Etter 30 år på bunnen av Femsjøen ble båten hevet og etter 12 år med kyndig restaurering ble båten på nytt satt i drift.
Båten ligger ved steinbrygga rett ved Sluseporten Båtcafe. Det er parkeringsplass rett ved båten, det er mulig å parkere rett etter du har svingt av til Ørje, eller ved Kanalmuseet. Det er godt skiltet.

Det blir matservering rett etter avgang. Her kan deltagerne velge mellom:

• Rekebuffet (Reker, brød, majones, aioli og dillaioli.)
  • Spekematsbuffet ulike typer skinker og pølser, hjemmelaget potetsalat, eggerøre, flatbrødød og rømme.

Vennligst oppgi eventuell allergi ved bestilling av mat.

Egenandelen pr. person er Kr. 500,- , som dekker mat og båttur. Drikke til maten betales av den enkelte. Egenandelen må betales på forskudd til vårt kontonummer 18135356146, eller med Vipps til Blodkreftforeningen Østlandet sør øst. Vårt Vippsnummer er 719672. Vi tar ikke kontanter.

Er det ønskelig med overnatting i Indre Østfold, har styret reservert 11 rom på Scandic Brennemoen, som ligger ved avkjørselen til Mysen.

Pris på dobbelt rom inklusive frokost er: kr. 1.683, - Gi beskjed ved påmelding om dere ønsker overnatting, Vi avtaler med hotellet. Rommene er reservert for oss frem til 8.mai.

Hotellet kan i tillegg tilby oss en 2-retters middag til kr.395,- eller en 3 retters middag til 495,-hvis ønskelig.

Vi arrangerer transport tur-retur fra Mysen til Ørje.

Siste frist for påmelding er 8. mai 2024. Påmelding sendes til e-post: ostlandet@blodkreftforeningen.no

Det er bindende påmelding. Unntak er selvfølgelig sykdom og uforutsette hendelser.

Båtturen starter kl. 12.00 presis. Styret ber dere møte opp i god tid før avgang. Dette for å unngå gebyr for forsinket avgang.

Vi gleder oss til å se deg/dere!

Vennlig hilsen

Styret i Østlandet sør øst lokallag