Østlandet sør øst

Lokallaget dekker følgende områder: - tidligere Østfold fylke, -Aurskog Høland, - Enebakk, - Ski, - Oppegård, - Nesodden, - Frogn, - Ås, - Vestby

Det er etablert et nytt lokallag i Blodkreftforeningen. Velkommen til Blodkreftforeningen for Østlandet sør øst. Den 14. september 2021 ble foreningen stiftet og styret konstituert.
Egil Ihlen har sammen med Blodkreftforeningen for Oslo og omegn, og Blodkreftforeningen vært en av initiativtakerne til å etablere et eget lokallag for Østlandet sør øst og ble valgt som styreleder. I styret sitter også: Ninja Ulvestad Pettersen, Hilde Nygaard og John C. Paulshus. Tankene om etableringen ble forsterket etter et kafemøte i Fredrikstad den 7. november i 2019. Deltakerne mente det var behov for en forening for Østfold. Det inspirerte meg til å starte en forening i området. Pandemien har satt en effektiv stopper for etableringen, men nå er vi i gang. Vi håper etableringen kan bidra til et godt samarbeid, og til det beste for våre medlemmer. Møtet i Brygga kultursal i Halden, bekreftet medlemmenes behov for informasjon.
Styret har mange ideer knyttet til områder vi ønsker å arbeide videre med. Vi kommer tilbake med informasjon om dette etter hvert. Styret er takknemlig for innspill om saker/tiltak dere ønsker vi skal arbeide med.

Kontaktinfo til lokallaget:

E-post: [email protected]

Styret:

Egil K. Ihlen, leder

John C. Paulshus, nestleder

Ninja Ulvestad Pettersen

Hilde Nygaard

Aktiviteter

Den 4. desember 2021, klokka 15.30 har vi gleden av å invitere medlemmer av lokallaget til en guidet vandring i Gamlebyen i Fredrikstad. Møtested er Vindebroen ved Glasshuset.

Navnet på vandringen er «Kommandantens promenade».  Den er inspirert av omvisningene på Tower of London fremført av The Beefeaters – og ingrediensene er humor og historie i skjønn forening!

Det er reservert 40 plasser på restaurant VÆRK fra kl. 17.00 til 19.00. Det serveres en julebuffet med julemat: – pinnekjøtt, – juleribbe, – laks med tilbehør. De som ønsker vegetar eller glutenfri må gi beskjed om dette i påmeldingen. Drikke til maten betales av den enkelte. Egenandelen her blir kr. 300,-, Den må betales på forskudd til konto nummer 90011667405, eller på vipps Blodkreftforeningen Oslo via telefon nr. 94859425. Vi tar ikke kontanter.

Frist for påmelding er 15. november. Påmelding sendes til [email protected] Det er bindende påmelding. Unntak er selvfølgelig sykdom og uforutsette hendelser.

Gamlebyens gater er pyntet til jul, det er salgsboder og annen aktivitet i gatene.

Vi gleder oss til å se deg!
Styret i Østlandet sør øst lokallag, ved Egil Ihlen
E-post: [email protected]