Vi seiler med MS Brekke fra Brekke sluser ca 10. minutter fra Halden sentrum. Herfra blir det et rundcruise med varighet på 4 timer inklusive slusing.

Det er plass til et selskap på 60 passasjerer om bord på MS Brekke.

Kanalen har til sammen tre slusesteder, hvor den nederste, Brekke sluser, er Europas høyeste sammenhengende slusetrapp på nesten 27 meter. Det blir spennende innblikk i historien om den 170 år gamle kanalen som er en viktig del av Haldens opprinnelse. På turen har du gode sjanser for å se det rike, lokale dyrelivet på nært hold, båtenpasserer flere store beverhytter og et enormt fiskeørnsrede med et majestetisk ørnepar.

Oppmøte senest kl. 11.45 og båten legger fra kai kl. 12.00.

Det blir matservering ca. kl. 12.30. Her kan deltagerne velg mellom:

• Krepse fat, 500 gr. Ferskvannskreps, majones og surdeigsbrød
  • Speketallerken, m/eggerøre, potetsalat, brød og smør.

Vennligst oppgi eventuell allergi ved bestilling av mat.

Egenandelen pr. person er Kr. 300,- , som dekker mat og båttur. Drikke til maten betales av den enkelte.  Egenandelen må betales på forskudd til vårt kontonummer 18135356146, eller med Vipps til Blodkreftforeningen Østlandet sør øst. Vårt Vippsnummer er 719672. Vi tar ikke kontanter.

Er det ønskelig med overnatting i Halden, har styret reservert 10 rom på Thon Hotel i Halden sentrum. Pris på dobbelt rom inklusive frokost er: kr. 1995,-. Gi beskjed ved påmelding om dere ønsker overnatting, Vi avtaler med hotellet. Rommene er reservert for oss frem til 14. april.

Siste frist for påmelding er 15. mai 2023. Påmelding sendes til ostlandet@blodkreftforeningen.no. Det er bindende påmelding. Unntak er selvfølgelig sykdom og uforutsette hendelser.

Båtturen starter kl. 12.00 presis. Styret ber dere møte opp i god tid før avgang. Dette for å unngå gebyr for forsinket avgang.

Vi gleder oss til å se deg.

Styret i Østlandet sør øst lokallag, ved Egil Ihlen.

E-post: ostlandet@blodkreftforeningen.no