Vi møtes på drosjeholdeplass (se kart) som ligger tett på holdeplassen til T-banen og bussholdeplassen senest kl. 18.00. Offentlig transport med T-bane til Vestli eller den bussruten som passer best for deg. Det er parkeringsmuligheter (avgiftsbelagte) nær T-banestasjonen.

bilde av kart

Egil og Gro Johansen vil guide både uerfarne og erfarne stolpejegere underveis på turen.

Har du lyst er det fint å laste ned appen som heter stolpejakten 2023. Det vil bli gitt grundig hjelp i bruk av appen, men det går fint å gjennomføre turen uten bruk av mobiltelefon. Vi finner noen av stolpene i «Ammerud-runden» til Lillomarka O-lag sitt opplegg. Distansen er ca. 2 km og tempoet vil tilpasses deltakerne. Vi tar stolper langs Alnalva og Grorudparken og på vei til Tatie.  Det blir kaffe og kake som bekostes av foreningen.

Vi gleder oss til å møtes på tur!

Du kan lese mer om Stolpejakten på nett.

PS. Vi gjennomfører turen uansett vær (hvis regnvær kler vi oss i regntøy😊)

Stolpejakt er en mosjonsaktivitet som kombinerer turgåing, kultur- og opplevelser i naturen. Hovedsakelig er aktiviteten lokalisert til nærmiljøene, men har også spredt seg ut i mer tradisjonelt skogsterreng og i fjellet. Stolpejakt arrangeres av Foreningen Stolpejakten, stiftet 20. oktober 2014 med det formål «å bidra til økt fysisk aktivitet blant folk flest over hele landet. I Osloområdet er det for tiden utplassert stolper i områdene Frogner, St. Hanshaugen, Nordre Aker, Grünerløkka, Gamle Oslo, Sagene, Ammerud, Ulven-Vollebekk, Ekeberg, Nordstrand, Hvervenbukta, Holmlia og Mortensrud.  Foreningen Stolpejakten markedsfører stolpejakt som et gratis tilbud.

Stolper. Foreningen Stolpejakten eller foreningens tilknyttede samarbeidspartnere, ofte et lokalt orienteringslag eller turlag, setter ut i terrenget særlig tilvirkede stolper med QR-kode som kan scannes med en egen app. Alternativt kan man registrere stolpene man har funnet på et fysisk kart. Stolpene har forskjellige farger, som indikerer vanskelighetsgrad. De er gitt forskjellig antall poeng i Stolpejakt-appen, avhengig av vanskelighetsgraden for å finne dem. Grønne stolper skal kunne tas med rullestol. Deretter stiger vanskelighetsgraden til blå, røde og svarte stolper. Det gis merker for antall besøk på stolper av de ulike fargene, antall kart man har besøkt eller ferdigstilt, antall stolper over 900 moh., og antall kommuner og fylker man har besøkt.