Hematolog og professor ved universitetet i Bergen, Bjørn Tore Gjertsen, ble i dag tildelt Kong Olavs kreftforskningspris av Kong Harald. I sin takketale fremhevet Gjertsen blant annet det gode samarbeidet med Blodkreftforeningen.

Bilde av Fra v: Generalsekretær i kreftforeningen Ingrid Stenstadvold Ross, Kong Harald, Bjørn Tore Gjertsen og Geir Rise. styreleder i Kreftforeningen.

Bilde av Olav Ljøsne, leder i Blodkreftforeningen, Bjarne Bogen, professor og overlege ved UiO, Bjørn Tore Gjertsen og nestleder i Blodkreftforeningen Sigrid Matthes.

Fra v: Olav Ljøsne, leder i Blodkreftforeningen, Bjarne Bogen, professor og overlege ved UiO, Bjørn Tore Gjertsen og nestleder i Blodkreftforeningen Sigrid Matthes.