Grasrotandelen

Image Description

Siden Norsk Tipping ble etablert har hele overskuddet gått til samfunnsnyttige formål. Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til være med å bestemme hva noe av overskuddet skal gå til. Du kan nå velge hvilket lag eller forening som får fem prosent av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for hundre kroner, går fem kroner til din grasrotmottaker. Og best av alt; din innsats, premie eller vinnersjanse vil ikke reduseres!

Ved spill på Norsk Tippings terminalspill Multix er Grasrotandelen 10 prosent av spillinnsatsen etter fradrag for gevinster. Dette beregnes hver dag, og fordeles til spillernes grasrotmottakere.

Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill, bortsett fra Flax, Extra og Belago. Dette fordi alt overskuddet fra Extra går til stiftelsen Helse og Rehabilitering, Flax spilles uregistrert og på Belago fordeles overskuddet via de lokale bingohallene.

Du kan bytte din grasrotmottaker når du måtte ønske det, og så ofte du vil. Den nye grasrotmottakeren får grasrotmidler fra det tidspunktet du endrer.

For å delta i Grasrotandelen trenger du et Spillerkort fra Norsk Tipping. Du leser mer om Spillerkortet her

Disse lokallagene i Blodkreftforeningen er Grasrot mottakere:

• Blodkreftforeningen Oslo og omegn
  • Blodkreftforeningen Vest-Norge
  • Blodkreftforeningen Midt-Norge (søk på Margen)
  • Blodkreftforeningen Nord-Norge (søk på Margen)

Tilknytt deg nå. Søk etter lokallaget du ønsker å knytte deg til her