Laster kart ....

Dato/Tid
24/03/2017

Auditoriet, Diakonhjemmet bibliotek og læringssenter

Mentale verktøy for selvhjelp ved sykdom.

Seminaret arrangeres av Enhet for psykiske helsetjenester i somatikken, Diakonhjemmet Sykehus, i samarbeid med Blodkreftforeningen. Kursledere er psykologene Torkil Berge og Elin Fjerstad som har skrevet bøkene Lev godt med sykdom og Energityvene – utmattelse i sykdom og hverdag.

Sykdom forbindes med svakhet, men alle som selv har opplevd å være syk vet hvor sterk man må være – sykdom krever sterke mentale muskler! Vi kan ikke tenke oss friske, men vi kan tenke oss sterke og verdige. Da kan vi bedre stå opp mot plagene og problemene som følger i kjølvannet av sykdom – tåle plagene og samtidig ta vare på livet. På seminaret lærer du om psykologiske hjelpemidler for å leve best mulig med sykdom. Det er nyttig kunnskap for deg som er syk, men også for deg som er pårørende eller helsepersonell.

For påmelding se: http://diakonhjemmetsykehus.no/#!/diakon/forside/pasient-og-parorende/kurs/_5828

Påmeldingsfrist 21. mars. Seminaret er gratis.

Det serveres kaffe og te.
Ta med matpakke så slipper du å stå i kantinekø.

Diakonveien 18 (vis a vis sykehusets hovedinngang). Nærmeste T-banestasjon er Frøen eller Steinerud, linje 1.